Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Franko

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

07 Mei 2008 | Australië, Cairns

Tijd voor een nieuw berichtje
we zitten al bijna 3 weken in cairns en we genieten nog steeds.
Cairns is een middelgrote stad met elke dag heerlijk weer. aangezien het hier gemiddeld 34 graden is en in het zuiden rond de 20 hebben we nog niet zo veel zin om richting het koude weer te reizen.

We zitten in een heel leuk hostel waar de mensen allemaal heel aardig zijn. eigenlijk is het een soort van kleine familie.
ook zijn we wezen snorkelen op het great barrier reef. we gingen op 2 verschillende stukken van het rif snorkelen. We zagen veel verschillende soorten vissen en natuurlijk ook Nemo en schildpadden. lekker snorkelen en relaxen op de boot, kortom een heerlijk dagje
In cairns hebben we ook weer emma en pien ontmoet. Was wel weer raar om ze na 3 maanden te zien. want de laatste keer was in Canberra aan het begin van onze trip dus. We zijn nog een paar keer met ze wezen stappen onder andere op koningendag, daar moesten we natuurlijk even een biertje op drinken.
Ook zijn we nog met Bradley(australier) naar het nationale kampioenschap wakeboarden geweest. De wakeboarders hingen achter een kabel die een rondje maakte op een meer en onderweg kwamen er ramps waar ze trucks op konden doen. was een heerlijk zonnetje,lekkere muziek,lekker eten en drinken. Kortom ook weer hartstikkele mooi :)
Ook zijn we veel in de lagoon te vinden. Dat is een buitenzwembad aan het strand waar veel mensen komen. We moeten toch even een kleurtje krijgen voordat we weer terug zijn.
We hebben ook nog 2 dagen gewerkt hier. Er was een grote cd/dvd en boeken verkoop in de stad dus moesten wij alle spullen uitstallen op tafels. Makkelijk maar saai werk maar extra cash in handen is natuurlijk altijd lekker.
Ook zijn we 3dagen/2nachten naar port Douglas geweest. Dat ligt 60 km boven cairns. was een heel mooi plaatsje. een beetje een plaats waar veel rijke mensen een huis of appartement kopen. We sliepen daar in mooi hostel en ook daar was het heerlijk weer. In port douglas is een strand genaamd 4 mile beach, behoorlijk lang dus. Je kon niet echt zwemmen, behalve in het afgezete gebied, want er zitten veel kwallen in dit gebied.

Nu dus weer terug in cairns waar we nog paar dagen blijven omdat de het einde van de reis toch wel in zicht komt en we moeten nog een hele lange kust zien met veel plaatsjes en mooie stranden
ook nog proberen misschien weekje of 2 te werken ergens onderweg.

voorlopig nog genieten van cairns met het lekkere weer en dan door naar het zuiden

groetjes!

• 07 Mei 2008 - 21:51

Wotskie:

nou nou lekker hebben jullie het,
    maar wij doen daar niet aan onder hoor
    het is hier ook hartstikke lekker weer :p

• 08 Mei 2008 - 20:24

Janneke:

Wauw jullie maken echt vette dingen mee
    (FRANK WAT DEED JE MET DIE SLANG OM JE NEK??? Brrrrrr)!
    Ben echt benieuwd naar alle verhalen als jullie weer terug zijn!!!
    We hebben jullie wel gemist op Queensday!
    Nouja.. volgend jaar maken we er wel weer een feestje van ;). Gaan we mooi met een boot door de grachten dobberen dacht ik zo :D!

Dikke kus

• 09 Mei 2008 - 11:57

Wotskie En Anton B. :

Eindelijk heb ik hem dan verslagen met Pro: 4-3 Return volgt

• 14 Mei 2008 - 15:24

Meneer De Haan:

Leipe foto's weer hoor stelletje droogkloten:P