Laatste bericht alweer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Laatste bericht alweer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Laatste bericht alweer!

Door: Franko

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

21 Juni 2008 | Australië, Sydney

Nog 4 nachten en we stappen weer op het vliegtuig naar het oude vertrouwde Nederland!
We waren gebleven bij Brisbane.
Na 5 dagen in Brisbane te zijn gebleven zijn we doorgereisd naar Surfers Paradise. Surfers is de plek waar de Australische jeugd naar toe gaat tijdens de zomervakantie. De costa brava van Australie dus.
En net zoals in Spanje hadden ze een mooi uitgerekt strand met in de stad veel kroegen en disco's die we natuurlijk uitgeprobeerd hebben.
We bleven er maar 2 nachten ondanks dat zo een feest stad is maar de tijd begon te dringen met nog verschillende plaatsen te zien. Zo gezegd zo gedaan trokken we door naar Byron Bay. Byron staat bij veel backpackers in de top 3 van leukste plaatsen in Australie. Helaas voor ons stond Byron meer in het teken van regen en het begin van het EK Voetbal. Hier zijn we elke nacht er om kwart voor 5 uit geweest om de wedstrijden te zien. Tijdens Nederland-Italie zaten we met een groep nederlanders waaronder de broer van Ellen die we dus toch nog even tegenkwamen.
Na de 3 dagen hier was de volgende stop Port Macquarie. Hier hebben we een koala ziekenhuis bezocht en walvissen gespot op een boot wat erg indrukwekkend was.
Ook namen we hier afscheid van Anne waarmee we 3 weken gereisd hadden.
Wij vervolgde namelijk onze weg landinwaarts naar het westen richting Tamworth. Tamworth is de zo geheten country stad van Australie.
Maar deze plaats die in een bergdal ligt was daarom erg koud. En wij waren daar helaas niet op gekleed dus het was koukleumen in Tamworth waar we die avond de 2de wedstrijd keken van Nederland wat natuurlijk ook weer een succes was.
Vanaf Tamworth was het een klein uurtje met de trein naar Werris Creek waar we even een bezoekje moesten brengen aan de oudtante(Tante Annie) van Frank. Ze was helemaal verheugd op onze komst en die avond kregen we na 5 maanden weer is heerlijke hollandse pot voorgeschoteld. Ook zijn we naar de paarderennen geweest met haar zoon John die die avond zelf moest racen. En natuurlijk moesten we even een wedje leggen op 1 van de paarden.
Maar ook Werris Creek moest weer gedag worden gezegd om vervolgens met de trein in Newcastle te arriveren.
In Newcastle verbleven we bij Angela (ook weer familie) voor 3 nachten waar we de laatste wedstrijd van Nederland hebben gezien en ook nog een potje gegolfd hebben wat uitdraaide op een grappige middag.
Vanuit Newcastle de allerlaatste busrit terug naar het oude vertouwde Sydney bij Ray en Carla. Waar we dus weer terug bij af zijn na een half jaar reizen, dus het voelt een beetje als thuis komen. Ook al moet het echte thuiskomen nog komen aankomende donderdag.
Helaas moet er nog een slopende vliegrit komen via Bangkok,Londen en Amsterdam terug naar Hoorn! Maar dat stukje reizen redden we ook nog wel.

Groetjes en tot over een paar dagen!!!

• 21 Juni 2008 - 10:32

Ruud,Ro,Flo, Patries:

Hallo Globetrotters,
    Nog even en dan weer op huis aan. Wij hebben genoten van jullie verhalen en foto's. Alvast een goed reis terug gewenst.

• 21 Juni 2008 - 18:39

Oma Corrie:

Hoi Remo en Frank,
    Toevallig snel jullie laatste bericht gezien bij Ëllen. We zitten met spanning klaar voor de wedstrijd Nederland-Rusland.
    Wel weer lekker dat jullie snel weer thuiskomen (houdt het zo dus) zonder brokken.
    Goede reis terug en we zien elkaar eind van de week weer in Hoorn.
    Liefs oma Corrie