East Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu East Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

East Coast

Door: Franko

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

03 Juni 2008 | Australië, Brisbane

tijd voor denk ik een van de laatste berichten van ons in australie!

we waren gebleven bij airlie beach. daar vertrokken we naan een knipbeurt alweer snel richting rockhampton. rockhampton hebben we alleen geslapen en uitgerust want we deden even een pitstop anders moesten we 14 uur in de bus dus nu deden we het 2x. na rockhampton was het ''town of 1770'' daar sliepen we in een heel mooi hostel. die avond gingen we er om half 6 uit in de ochtend om natuurlijk wel even de champions league finale te zien die tot onze tevredenheid werd gewonnen door manchester. vanaf town of 1770 zijn we samen gaan reizen met anne(amersfoort) en talisa(wassenaar).na een avond stappen in dit kleine stadje, wat trouwens een prachtig strand had, moesten we heel vroeg de bus nemen naar Rainbow beach. vanuit rainbow beach gingen we namelijk een tour doen op Fraser Island, wat toevallig ook nog is het grootste zand eiland ter wereld was. het was een self-guided tour dat betekende dat we de beschikking kregen over een 4WD om over het strand te crossen. We zaten in een groep met anne,talisa en nog 6 andere die allemaal uit engeland kwamen. in totaal was het 5 jongens&5 meisjes. we bleven eerst een nacht slapen in rainbow beach en toen 2 nachten op het eiland. De eerste dag kwamen we van de boot af en zijn we gelijk naar lake mckenzie geweest wat een van de hoogtepunten van fraser is. lake mckenzie is een prachtige meer met helder water en wit zand.
Daar nog een stevige lunch gehad om vervolgens door te trekken naar 1 van de vele camping plekken. Daar hebben we de tenten opgezeten gekookt. Die avond natuurlijk feestje gebouwd op het strand. volgende dag al vroeg op want we hadden een drukke dag voor de boeg. Maar voor dat we weg gingen kwamen we er achter dat de dingo's onze koelboxen hadden geplunderd. We waren vergeten de koelboxen op de auto te zetten waar de dingo's dus gebruik van hadden gemaakt. Ze hadden kip,rosbief,boter,kaas en melk opgegeten. maar goed we lieten ons natuurlijk niet uit het veld slaan hier door. na het ontbijt gingen we naar Indian head wat een grote rots is op het noorden van het eiland. Op de rots had je een prachtig uitzicht op het eiland en de zee.
maar we gingen door dit keer naar elli creek. Dit is een beekje dat vanuit een van de bergjes naar de zee stroomt. Ook hier weer heerlijk helder water en relaxte omgeving. Bij de creek gingen we even genieten van het heerlijke zonnetje wat die dag scheen. tijdens het genieten kwamen we in gesprek met wat locals die even een weekendje op het eiland waren. Deze gaven ons worsten,salade en nog veel meer omdat ze dat over hadden. Zo kregen we toch nog een lekkere maaltijd die avond. maar niet voordat we nog even naar de Champagne pools waren gereden. hier nog gezwommen en biertje genomen om even lekker bij te komen. maar het begon al weer donker te worden dus reden we naar de kampeerplaats voor avondeten. na een avond met veel wijn hadden we een goede nachtrust om de volgende dag al weer naar het vaste land te gaan. Maar we hadden nog de tijd om naar lake Wabby te gaan. Ook weer een mooi meer met een grote zandduin er naast.
Daarna met het pontje weer terug naar Rainbow beach. We zijn daarna nog 2 nachten gebleven omdat we nog even met ze 4en moesten bijkomen van al het feesten op het eiland. De 2 dagen hadden ons erg goed gedaan waardoor we weer fris naar de volgende stad konen. De volgende stop was Noosa.
Maar al snel werd 1 ding duidelijk namelijk dat we er op het verkeerde moment waren. Noosa is een leuk stadje met naar zeggen een prachtig strand en goede surf golven. Maar hier hebben we niet veel van gezien om dat het 3 dagen achter elkaar keihard geregend heeft. Want nu het in Nederland zomer word begint hier de winter er aan te komen. Het rare is hier dan dat het nog wel rond de 22 graden is. vanwege het weer vielen de plannen dus een beetje in duigen maar we zijn wel met ze 4tjes naar de film geweest en er het beste van gemaakt in het hostel.
na 3 dagen veel water voor bij zien komen hebben we de bus gepakt naar Brisbane. Weer een grote stad dus wat ons altijd heel erg bevalt. In brisbane waren we nog maar met ze 3en want Talisa moest een van de komende dagen naar huis vliegen. Ook hebben we in brisbane erg veel mensen ontmoet die we eerder ook ontmoet hebben. Zo waren Guy&Simon van onze great ocean road trip langer in brisbane gebleven om ons weer te zien waar we natuurlijk nog een lekker biertje op hebben gedronken die avond! Toen we eerder die dag aankwamen zagen we allemaal vverkeersborden met daarop berichten over verkeerswijzigingen. Deze wijzigingen waren er omdat die dag er na Australie een WK kwalificatie wedstrijd moest spelen tegen Irak. Natuurlijk als een gek naar de ticketoffice geweest om kaarten te halen voor de wedstrijd. En ja hoor de volgende avond zaten wij op de tribune te kijken naar Pim Verbeek,Jason Culina,Harry Kewell en natuurlijk niet te vergeten Younes Mahmoud :P
uitslag was 1-0 ook al was de wedstrijd leuker dan de score. Grote kansen waren er over en weer, en wij hadden een beetje het gevoel dat irak een punt verdiende.
Nu dus nog steeds in Brisbane waar we nog 2 nachten blijven (5 in totaal) want we moeten nog even de botanical gardens, de bierbrouwerij van Queensland en het casino aandoen. Na brisbane word het veel reizen want we moet in 3 weken nog ongeveer 7 plaatsen aandoen die we willen zien.
ja je leest het goed nog 3 weken en we zijn weer thuis, nog even wachten dus.
voor ons vliegt de tijd in ieder geval voorbij.

groetjes!

• 03 Juni 2008 - 14:57

Anton B:

aight ziet er goed uit
    jaloezie overheerst :p
    gelukkig ga ik over een maandje ook op vakantie
    sjala!

• 03 Juni 2008 - 17:21

Marijke:

Super leuke foto's man!:D
    Echt goed om te horen dat t goed gaat en jullie zoveel doen!
    Veel plezier nog, die 3 weken!:)

xx Marijk

• 03 Juni 2008 - 20:21

Robin:

Jongens, Jongens!
    Jullie doen er wat aan!
    Ja dat kun je wel zeggen de tijd 'vliegt' om en binnenkort doe je dat ook weer!
    Ik denk dat jullie dat wel een supervette tijd achter de rug hebben!
    Het zal wel weer wennen worden??!!
    Fijne tijd nog boys!!