2800 km Niks - Reisverslag uit Darwin, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu 2800 km Niks - Reisverslag uit Darwin, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

2800 km Niks

Door: Remodepemo

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

20 April 2008 | Australië, Darwin

Hier weer een berichtje uit Australie. We zijn 2 dagen geleden aangekomen in Cairns aan de oostkust.

In Darwin hebben we besloten om met een lift mee te gaan. Een duitse jongen (Flo) zocht metgezellen om de trip te maken naar cairns en wij zochten een lift. Aangezien hij een auto had paste alles op zen plaats.
We zijn woensdag om 7 uur s'ochtends te trip begonnen met goeie moed. Frank was niet helemaal lekker en lag achterin te pitten. Omdat we met ze drieen waren kon er altijd eentje achterin languit liggen. De eerste dag hebben we zo'n 950 km gereden.En zijn we aangekomen in Tennant Creek. Het is echt ongelooflijk om 950 km te rijden en zo weinig tegen te komen onderweg. Om de 200 km een klein plaatsje (oftewel benzinepomp) met een Staancaravan ernaast.
Het is 1 lange weg waar geen einde aan lijkt te komen. We hebben een afslag gezien met een bord ernaast: 'No Fuel for 500 Km'.

Wat je wel heel veel onderweg ziet is van de enorme roadtrains. Dat zijn joekels van vrachtwagens met 3 soms 4 'Wagonnen'. Of ze transporteren hele huizen. Dan rijd er zelfs nog een auto voor om mensen te waarschuwen dat er een 'oversized' car aankomt.

Gelukkig hebben we geen klapbanden of iets gehad want dan ben je mooi de pineut. Ik sprak gister met een nederlandse jongen die was van melbourne via alice springs naar cairns gereden. Had onderweg drie klapbanden gehad. En heeft een keer 6 uur in de brandende zon moeten staan wachten voor een lift. Om bij het volgende stadje te komen.
Was wel appart want die jongen hebben we al 2 keer eerder gezien. In melbourne en adelaide.

We hebben onderweg nog wel een vogeltje doodgereden. Maar gelukkig geen kangaroos. In de totale trip hebben we 52 (vrij verse) dode kangaroos gezien. En nog 5 dode koeien.

De eerste avond hebben we dus in Tennant Creek geslapen in een hostel. De volgende dag weer vroeg op om weer een trip van 1050 km te maken naar Richmond. Daar hebben we op een camping geslapen. Frank en ik in een tent en Flo in de auto.
De laatste dag hebben we maar 800 km gereden maar kwamen we wel pas om half 8 aan in Cairns. Omdat in Queensland(State) mag je maar 110 km/h ipv 130 in the northern territory. Plus dat er veel meer plaatsjes zijn onderweg. Toen we net de grens over waren werd Flo gestopt door de politie en kreeg ie een boete van 150 dollar! Omdat hij 15 km per uur te hard reed. Gelukkig dat wij niet aan het rijden waren;)

Nu zijn we aangekomen in Cairns! En willen we weten of Ajax toch nog kampioen gaat worden.

cheers uit cairns

ps foto's volgen, bekijk die van het vorige bericht nog maar een keertje;)

• 20 April 2008 - 11:20

Oma Corrie:

Fantastisch. Leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen.
    Oma dacht eigenlijk dat je een beetje heimwee zou krijgen. Maar nu ik dit zie begrijp ik van niet.
    Ik zie je altijd nog als een klein ventje maar nu merk ik dat je volwassen word.
    Veel liefs van je oma en pas goed op jezelf.

• 20 April 2008 - 15:37

Anton B:

kutpsv is weer kampioen
    om moedeloos van te worden
    ze verdienen het niet.. net als de afgelopen 2 jr overigens
    ik verheug met al op de nachtbus terug met koninginnenacht ;)

• 20 April 2008 - 17:19

Thijmen:

Ey Boys
    Klinkt weer geweldig k zou willen dat k mee was.
    Laatste toetsweek is achter de rug dus nu begint het echte werk :P
    Volgende week nog wel ff partyen natuurlijk. Eerst nog naar Park Avenue en dan koninginnenacht en dat is natuurlijk altijd legendarisch.
    We zulle wel dr wel ff eentje op jullie drinken.(misschien wel een Jagerbomb:P)

Met de meeste hoogachting,
    Thijmen

• 21 April 2008 - 09:15

Ellen:

Super, zo te horen redden jullie je daar nog wel! Mijn broer rijdt precies achter jullie aan, over 2 dagen komt hij aan in Cairns. Nou veel plezier nog
    Toedeloe

• 21 April 2008 - 10:25

Marijke:

Hee Jongens!
    Leuk dat jullie zoveel zien man! ... Haha;)
    Gaat alles verder nog z'n gangetje daar?
    Kus

• 22 April 2008 - 08:53

Remo:

alles gaat cker nog zijn gangetje marijke;) Morgen gaan we Snorkelen op het great barrier reef! Dan komt er vast wel weer een verhaaltje met zeer waarschijnlijk weer prachtige foto's.
    We hebben der allebei super zin in!

greetz

• 23 April 2008 - 01:01

Tom En Erik:

eej gasten

jullie gaan snel van plaats naar plaats
    was eerst ook onze bedoeling
    maar we zitten nu klem in melbourne met twee ieren
    weet je wel hoe dat gaat,
    10 uur opstaan en 11 uur in de pub tot je niet meer kan
    ook een geregeld leven zo.

we blijven jullie verhalen volgen, en lijkt ons leuk jullie weer te zien langs de eastcoast

laters

• 23 April 2008 - 17:23

John Schouten:

Helaas voor jullie is Ajax geen kampioen geworden, maar Feijenoord dus helmaal niet. Zesde plaats pas. Ik geniet elke keer weer van jullie verhalen in het verrre Australie. Veel plezier verder.