Great Ocean Road & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & Darwin

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

13 April 2008 | Australië, Darwin

Na een ruime week in adelaide was het tijd om door te gaan. We namen de bus naar beachport waar Guy&Simon (engeland) ons oppikte om vervolgens met de auto door te trekken richting melbourne via de Great Ocean Road.
We reden eerst naar Mt. Gambier. Dit plaatsje stond bekend om zijn vulkanisch krater waar een groot blauw meer in gevormd was. vandaar ook dat het meer de naam blue lake kreeg.
Die avond kampeerde we in Portland.
De volgende dag was een rot dag want er waren hevige stormen en regenbuien langs de kust. De dag viel dus een beetje in het water.
We wilden gaan wandelen in een natuurpark(tower hill) maar dat was te gevaarlijk want bomen braken door midden door de storm.
Die avond sliepen we in een hostel in Warrnambool.
De volgende dag was gelukkig beter. Er waren geen zware rukwinden meer en hevige regen.
De volgende dag moest de spectaculaire dag worden. Nu gingen we daadwerkelijk het gedeelte doen wat de great ocean road werd genoemd.
Om de 5 minuten was er wel een andere mooie plek te bezichtigen. Zoals de 12 apostels. Dat zijn pilaren in het water. Maar eigenlijk stonden er nog maar 8 omhoog want de rest was al omgevallen door erosie. Ook hebben we de Grotto gezien, Thundercave en nog veel meer mooie plekjes langs deze route.
Die avond sliepen we in Apollo Bay in misschien wel het mooiste hostel waar we tot nu toe geweest zijn.
De dag er op brachten we een bezoek aan Otway Fly Tree Top waar je door het regenwoud heen liep over een groot metaal brug stelsel. Best indrukwekkend.
Die dag ook nog een wandeltocht gemaakt naar een waterval.
Die avond sliepen we in Lorne waar we ook nog naar een bar zijn geweest want ja het was toch vrijdag.

Lorne was ongeveer 200km van melbourne af en er was niet veel meer te zien deze weg dus gingen we in 1x door naar melbourne waar we die avond nog zijn gaan stappen in het crown casino in Melbourne.
Ook zijn we die dag nog wezen zoeken naar kaartjes voor een footy wedstrijd.
Gelukkig waren er nog kaartjes over voor Ricmond Tigers tegen Collingwood Magpies in het MCG. Zondag dus naar die wedstrijd in een stadion met 70.000 man. Er was een zeer goede atmosfeer in het stadion waar de wedstrijd gewonnen werd door Collingwood.
Maandag een rustig dagje in de stad geweest maar wel even naar de eureka tower geweest, de hoogste toren in Melbourne met een mooi 360graden uitzicht op de stad. Met o.a de haven,F1 circuit,Stadions,Australian Open Park enz.
Dinsdag pakte we het vliegtuig om 7 uur in de avond om vervolgens 4 uur te vliegen naar Darwin. Darwin ligt helemaal in het noorden van Australie vlak bij Indonesie. Het is hier dan ook een tropisch regenwoud klimaat. Erg zwaar is dat als je dat niet gewent bent. Als je 1 stap buiten de deur doet is het al bloed heet en sta je te zweten want de lucht is hier zo warm.
Donderdag hebben we een tour gedaan in Litchfield park.
We gingen met 20 man op stap om eerst naar een rivier met krokodillen te gaan. We gingen in een boot waar de krokodillen gelokt werden met een stuk vlees waar naar ze vervolgens toe sprongen uit het water. Ook nog even een slang om me nek gehad wat ook wel raar gevoel was. Daarna geluncht en op naar de watervallen. We gingen naar 2 prachtige watervallen. Onder 1tje kon je zelfs zwemmen. Leek wel een scene uit een film zo mooi was het. Dat was echt even genieten. Zeker toen we bij de 2de waterval een biertje namen in het water.
De afgelopen dagen lekker gerelaxed in het zwembad of in de stad.
Nu gaan we door naar cairns. Te lucht of met de auto dat gaan we even bekijken.

groeten ;)

• 14 April 2008 - 10:56

Emma:

Hee!
    Klinkt echt mooi dat bij Darwin. Jammer dat ik er niet meer heen ga!
    Ik ben vanaf de 16e in cairns tot 1 mei dus misschien zie ik jullie nog wel;)
    xx

• 17 April 2008 - 18:19

Harry:

Jeetje mannen, helemaal te gek. Ik wordt alleen maar nog jaloerser