Adelaide!!!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Adelaide!!!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Adelaide!!!!!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

30 Maart 2008 | Australië, Adelaide

Hier zijn we weer met een nieuw bericht!
Er is al weer een week voorbij in Adelaide de tijd vliegt voorbij.

Adelaide is een leuke stad maar er is niet veel te zien. Het is een goede stad om te stappen of om te winkelen maar geen bijzondere dingen te zien.
Onze eerste dagen in Adelaide waren beetje saai want het was pasen en alle winkels waren gesloten. We moesten op zoek naar nieuwe schoenen. We hadden onze schoenen laten liggen in Robinvale want ze waren smerig en afgetrapt. Maar goed alle winkels waren dicht dus moesten we 2 dagen wachten en rondlopen op de teenslippers.
Verder nog veel met Sjoerd uit Groningen opgetrokken de eerste paar dagen maar die vertrok dinsdag naar Perth.

Maandag gingen we pokeren want we moesten natuurlijk ook even Adelaide laten zien wat we konden. Maar na het pokeren kwamen we aan de praat met een gozer uit Melbourne. Al snel gingen hij en Remo wedden voor drankjes met een potje Poolen. Aangezien hij meer had gedronken dan ons verloor hij bijna alle potjes tegen ons. Veel gelachen en gedronken dus.
De dag daarna gingen wij eten bij 1 van de 4 meisjes die we ontmoet hadden in Melbourne. Was weer leuk om ze te zien na een maand en het eten was erg leuk en de mensen heel aardig. Ze woonden in een buitenwijk van Adelaide maar was maar 20 minuten met de trein. Eerder die middag gingen we achter de kaartjes voor Jack Johnson en de australian rules Football aan. En gelukkig waren er nog tickets over.
Donderdag was het dus zo ver en gingen we naar het concert van Jack Johnson. Het vond plaats in een tennis stadion. Hij zong de nummers van ze nieuwe cd afgewisseld met nummers van ze vorige cd's. Ook waren er nog andere zangers die in het voorprogramma zaten. Het begon rond 7 en was afgelopen na 11 uur.
Het was ons eerste concert ooit dus ook dat gaf een speciaal gevoel. We hebben veel nummers mee gezongen en heel erg genoten.

Vrijdag avond gingen we met Guy, Simon (beide engeland) en Daniel uit Kenia het nachtleven van Adelaide eens goed testen.
Vrijdag was erg rustig om uit te gaan. Maar we hebben er toch het beste van gemaakt. En uiteindelijk werd het toch een leuke avond met ze 5en. Vooral toen we de helium uit een paar balonnen gingen gebruiken in de MacDondalds.
Maar we waren het eens dat we de volgende dag naar een andere club moesten gaan want iedereen zij dat dat the place to be was.
Maar die zaterdag gingen we ook nog naar de footy. Zo noemen de australiers hun Australian rules football. We gingen kijken naar de Adelaide Crows tegen de West Coast Eagles. Footy is een raar spelletje, zeker als je het voor de eerste keer ziet. Ze spelen het op een ovaal gevormd veld met 16 spelers in elk team en schieten een rugby bal naar elkaar. uiteindelijk moet hij tussen de middelste palen worden geschoten voor 6 punten, schiet je tussen de palen er naast is het 1 punt. Wij hadden natuurlijk al een beetje op tv gekeken om de regels te begrijpen zodat we toch een beetje het spelletje snapte.
Er gingen gratis bussen van en naar het stadion dat was dus wel erg goed geregeld. Toen wij tegenDaniel,Guy en Simon vertelden dat wij er heen gingen hebben zij ook kaartjes gehaald dus we gingen met ze 5en er heen.

Het was een erg goede wedstrijd. Adelaide had al 3 jaar niet gewonnen van West Coast maar dit keer waren de rollen omgedraaid en wonnen de Crows dik met 133-57. Er was echt een goede sfeer in het stadion wat de wedstrijd alleen maar mooier maakte.
Die avond gingen we dus ook nog even goed stappen. Eerst nog even in een kleine barretje wat gepooled en wat gedronken. Daarna gingen we naar een mega grote discotheek met ik denk wel 5 of 6 zalen. We hebben doorgefeest tot in de vroege uurtjes.

Vandaag was het bijkomen van gister en uitvinden hoe we de great ocean road gaan doen.

groeten uit Adelaide.

• 07 April 2008 - 14:03

Thijmen:

Hierbij dan toch nog een positieve reactie:

Wauw vette shit dudes!
    Jackie J is de bom!!