Einde van ons verblijf in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Einde van ons verblijf in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Einde van ons verblijf in Sydney

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

03 Februari 2008 | Australië, Sydney

Onze laatste dagen in Sydney waren erg goed. Na 2 dagen gewerkt te hebben besloten we vrijdag om weer naar downtown Sydney te gaan om dat we vorige week de foto's waren vergeten :s
Maar we zijn dus weer de stad in gegaan om de foto's te nemen en nog andere dingen te zien die we vorige keer niet gezien hadden.

Die avond was het natuurlijk weer ff pokertijd wat weer erg gezellig was en ook gingen we weer met meer geld naar huis dan dat we mee namen. Samen ongeveer 175 dollar verdiend hahaha ze zijn nu bang voor ons denk ik

Zaterdag was een uitrustdag, beetje poker en uitrusten. De australiers zijn helemaal lijp met poker. Van 18 tot 85 jaar iedereen komt. Zou je echt niet kunnen voorstellen. Een toernooi word bijvoorbeeld gehouden in een catholic club. Daar mag je alleen in komen als je katholiek bent. Maar eigenlijk zijn het allemaal casino's want overal staan gokmachines en zo komen deze clubs aan geld en hiermee betalen ze de katholieke scholen. Best wel slim dus eigenlijk.

Zondag was het dan de dag van de A1 Grand Prix op het circuit van Eastern Creek in Sydney.
We waren al vroeg op omdat we met ze 10en gingen en allemaal nog moesten verzamelen.
Wij waren helemaal uitgedost in het oranje want de mensen waar we bij slapen zijn ook Nederlands en die vinden het ook altijd leuk om zo gek te doen.

Het was een uurtje rijden en we waren er een uur van te voren.
We hadden pasjes gekregen zodat we ook achter de pits konden kijken en praatje maken met mensen van de teams als je dat wou.
om 12 uur begon de sprint race
hier gaan de 22 auto's een race doen van 15 ronden met een vliegende start. Het leuke is van de A1 is dat alle auto's de zelfde motor hebben en al het materiaal is ook het zelfde dus het komt meer aan op de bestuurder zelf. Ook Nederland doet mee net zoals o.a Australia, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Amerika en andere.
Deze race was erg boeiend want na 7 ronden begon het te regen wat zorgde voor wat spins en mooie inhaal acties.
Maar deze regen betekende eigenlijk ook een beetje het begin van het einde.
Het was eigenlijk zo veel dat de dag daardoor in het water viel. De meeste van ons hadden geen zin om nog eens 4 uur te wachten in de stromende regen.
Ondanks dat er 2 kampen onstonden wie wel wou blijven en wie niet gingen we helaas toch naar huis. Maar des ondanks het geluid van de motoren en de snelheid hoe ze langs komen (zie filmpje) was wel zeker stoer.

Thuis nog een laatste borrel gedaan met ze 10en en nu maar spullen bij elkaar zoeken om morgen naar de hoofdstad Canberra te gaan en even handjesschudden met de president :P

dus de laatste groetjes uit sydney ;)

g'bye mate!

• 03 Februari 2008 - 17:44

Frits:

zozo geld stroomt wel binnen zeg met dat pokeren :P
    wij(thijmen-anton en ik) hebben gister uitgebreid een biertje op jullie gedronken tijdens het carnaval ;)
    volgend jaar weer met ze 5-en

succes met de reis naar Canberra

• 04 Februari 2008 - 21:23

Marijk:

Inderdaad! De toost op jullie is weer uitgebracht!:D
    Echt leuk wat jullie allemaal doen, had k niet verwacht hahah!
    Veel plezier in de hoofdstad en vraag ff ze handtekening..;)

Liefs!

• 04 Februari 2008 - 22:19

Jan Neuteboom:

Hoi jongens!Nog niet weggaan uit Sydney hoor !Ik weet nog veel foute kroegen waar je af en toe een lekker robbertje kunt knokken!Of houden jullie het toch netjes?Veel plezier nog en groetjes Jan (van Nora) Als jullie thuis komen gaan we alsnog eens allemaal met elkaar eten! Groeten van Marleen (van Jan van Nora)

• 06 Februari 2008 - 00:51

Frank:

hahah die janneman
    eerst drinken dan knokken ;)