weekje Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu weekje Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

weekje Canberra

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

08 Februari 2008 | Australië, Canberra

na maandag vanuit Sydney vertrokken te zijn kwamen we 4 uur later aan in Canberra.
Na aankomst gelijk op zoek naar de youth hostel, maar dat was beetje vervelend wat we namen de bus naar het adres in de lonely planet bleek dat ze net verhuisd waren naar andere plek. Dus toen maar weer de bus terug. Maar geluk kwamen we in zeer mooi hostel met zelfs een zwembad.

Die avond nog gingen we met Emma en Pien die ook uit Hoorn komen een avondje uit. Was heel gezellig avond. Echt raar om met iemand uit Hoorn een biertje te drinken aan de andere kant van de wereld.

woensdag gingen we fietsen huren. Canberra is de fietsstad van Australie dus daar moesten we maar even gebruik van maken.
We fietste eerst naar het oude parlementsgebouw langs een groot meer.
We dachten dat we een blik zouden werpen maar we bleven toch zo een 2 uur in het gebouw want het was eigenlijk een museum.

Alle kantoortjes, de senaat en de kamer waren nog steeds als vroeger. En overal hingen foto's van voormalige premiers.
Erg grappig om allemaal te zien.

Daarna naar het National War Memorial ter ere van alle soldaten die gesneuveld zijn in de 1ste en 2de WO en ook de oorlogen in het midden oosten en Korea.
Erg indrukwekkend om de hal te zien met 2 lange rijen vol met namen van omgekomen soldaten.

Die avond kwamen we bij de bbq in contact met 2 Nederlanders, 2 Engelsen en een Noord-Ier. Hartstikke gezellig was het dus we hebben onze avond voorgezet in de kroeg.

Donderdag lekker dagje niks gedaan en vandaag vrijdag pakken we de bus naar Melbourne. 8 uur rijden dus dat word wel een lange zit.

Groetjes!!!

• 08 Februari 2008 - 06:23

Marijk:

haha met emma en pien, wat grappig!:D
    gezellig en leuk daar dus allemaal?
    xxx

• 08 Februari 2008 - 17:26

Ro En Flo:

ja allemaal wel heel leuk hoor ik ben over een paar dagen jaarig dus als je terug bent krijg ik nog wat van je tegoed.

groeten ru patri en ro en flo

• 09 Februari 2008 - 14:34

Ouders Van Emma:

Via Nina (zus van Thijmen) jullie site gekregen.Hoorde van haar dat jullie Emma en Pien hadden ontmoet. Nina en ik zijn collega's Leuk dat jullie nog wat samen hebben kunnen drinken want Emma wist niet zeker of jullie elkaar nog zouden zien. Hoop dat jullie het goed naar je zin hebben en nog veel reisplezier.
    Groetjes Wim en Els Roos

• 17 Februari 2008 - 06:07

Emma:

Hee!
    Ik heb jullie site ook gevonden(via mn moeder;)) Dan kan ik ook ff kijken wat jullie meemaken! Was wel gezellig ff wat drinken in Canberra.
    Veel plezier in Melbourne!
    xxx Emma