Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

18 Februari 2008 | Australië, Sydney

zo! we dachten het is weer eens tijd voor een bericht.
Nou hier is hij dan hoor :P

We vertrokken zaterdag nacht vanuit canberra met de nachtbus naar melbourne. Het was 8 uur rijden dus dat was wel ff pittig. Maar alles verliep goed en we kwamen ongedeerd maar wel moe aan bij het hostel. Het hostel lag op een perfecte plek. Ongeveer 10 min lopen naar de stad.

We hebben erg veel gedaan in Melbourne. Zaterdag nog niet zo veel want toen hebben nog beetje uitgerust van de busrit.
Maar zondag gingen we naar een groot festival in St. Kilda. Er was een groot podium met live muziek. overal waren kraampjes met eten en spulletjes.
Ook was er een wakeboard contest dat was wel erg vet om te zien. We gingen naar het festival met een nederlands en een noors meisje. Het was erg gezellig en s'avonds zijn we met ze 4en uit eten geweest.

Die avond zaten we lekker biertje te drinken in hostel en te kijken naar een groepje dat aan het pokeren was. opeens kwamen er aan de tafel tegenover ons 4 meiden zitten. Na nog een paar biertjes gingen we er maar eens even naast zitten en van het een kwam het ander en stonden we met ze 6en in een discotheek. Die 4 meiden kwamen uit Adelaide en kwamen een weekendje naar melbourne om te feesten. We hebben nummers en emails uitgewisseld en in Adelaide zullen ze ons de stad laten zien.

Die zondag avond gingen er nogal wat biertjes doorheen dus maandag bleven we lekker lang in ons bedje.
Die avond nog met paar mensen biertje gedronken en gekaart.

Dinsdag gingen we voor het eerst naar de stad. We brachten een bezoek aan het Melbourne Aquarium en we gingen ons geluk beproeven in het Crown Casino (grootste van AUS). Niet normaal hoeveel Aziaten daar achter die gokmachines al hun geld zaten te verpatsen. Daar gingen wij dus niet aan beginnen. Het Aquarium was daarin tegen niet zo bijzonder. Je zag wel vissen die je nog nooit gezien had en die alleen hier voor komen, dat was wel appart. En haaien waren er ook. Maar we hadden er toch mee van verwacht.
Terug gekomen in het hostel kwamen we tijdens het avondeten(spaghetti) in contact met patrick. patrick was een backpacker uit Zwitserland met een grappig frans accent. Die avond hebben we erg met hem gelachen.

Woensdag was ook leuke dag. We gingen er op uit om naar het Australian Open park te gaan en naar de Melbourne Cricket Ground (MCG). Het centre court van Australian Open was alleen open voor tours maar er werd verbouwd voor een concert dus hebben we dat maar niet gedaam. Wel paar foto's geschoten van de andere banen. Toen naar de MCG. Daar hebben we wel een tour gedaan en het was zeker een goede keuze. We werden rondgeleid door een zeer aardige vrouw van toch zeker rond de 75. Ze vertelde ons alles over het ontstaan van de club en van het immense stadion waar ongeveer 100.000 man in kon.

Die avond hebben we met Patrick en een andere backpacker uit Frankrijk (Thierry) een leuke avond mee gemaakt. We gingen met ze 4en naar de bottleshop om een kratje bier te kopen. Maar toen de man ons kratje uit de vriezer haalde kwam zijn collega ook met een krat aanzetten. Eerst was er verwarring maar toen zijn we gewoon doodnormaal de deur uitgelopen. En zo hadden we 2 halen 1 betalen. Dus dat was een erg goedkoop avondje bieren. Ook onze Nederlandse vriend Hendrik kwam er bij zitten. De avond was een succes en we hebben veel gedronken en gelachen.

De volgende dag gingen zowel Patrick en Thierry door naar hun volgende bestemming. En wij gingen die avond voor het eerst buiten Sydney mee doen aan een poker toernooi. Wel even wennen aan de speelstijl van de mensen in Melbourne maar na een tijdje stonden we ons mannetje.

Vrijdag was weer een sightseeing dag. We gingen naar de St. Pauls Cathedral en rondgelopen op het federation square.
Die avond ons geluk weer beproeft bij een nieuw poker toernooi. Deze keer ging het veel beter dan de avond er voor en werd Remo 9de en Frank 3de. Dus we gingen met een glimlach weer naar huis.

De volgende dag was een beetje een minder dag want Remo had die nacht amper geslapen en had last van koorts. Remo is toen op bed gaan liggen en Frank is toen met Hendrik naar het strand gegaan.
Terug in het hostel was Remo er al weer een stuk beter aan toe en hebben we die avond met ze 3en gebarbecued.

Zondag moesten we naar het Melbourne Airport om te vliegen naar Hobart in Tasmania. Het was maar een uurtje vliegen dus dat viel reuze mee. Daar aangekomen werden we door de shuttle bus afgezet voor ons Hostel. Die middag hebben we stevig geluncht zodat we in de avond alleen nog druiven zaten te eten. Tot ons grote verbazing kwamen we een beetje rare man tegen uit Zwaag. Wat is de wereld toch klein.
Die avond werden onze oren van onze kop afgepraat door een oude nederlandse vrouw. Ze kon geen engels en daarom begon ze allemaal verhalen tegen ons te vertellen. Toen hebben we maar een smoes bedacht en zijn we met 2 canadese meisjes gaan poolen.

We weten nog niet hoe lang we in Tasmania blijven. De natuur is hier prachtig dus we gaan er zeker nog wel een paar dagen op uit. Maar we hebben het gevoel dat we hier niet te lang moeten blijven zitten.

oh jah alle foto's die bij dit verhaal horen hebben jullie nog te goed.

Groeten uit Tasmanie

• 18 Februari 2008 - 17:49

Roo:

Supervet jongens:)!
    Wanneer wordt die 1e plaats nou is bereikt want dat wil ik nou wel is horen:P!
    De groeten jongens!

• 19 Februari 2008 - 12:51

Jolijn:

O wat ben ik toch jaloers!! :P haha! Have fun!

• 22 Februari 2008 - 18:36

Wotsk:

Wanneer komen die foto's nou, jongens ??
    Verder lekker lang verhaal, haha

• 25 Februari 2008 - 13:58

Wotskie:

mooie foto's, goed gemaakt, wie dat dan ook was !

• 25 Februari 2008 - 16:59

Lindy:

remoooo,
    ziet er echt super uit!
    leuk om jullie verhalen te lezen ;)

kus, Lindy