Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Door: Remo

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

27 Februari 2008 | Australië, Sydney

Daar zijn we weer. We zijn nu al een weekie in Tasmanie en weer wat leuke dingen meegemaakt. We waren begonnen in Hobart in het een heel rustig hostel. na een paar dagen daar gebleven zijn we langs de oostkust gegaan. waar je echt prachtige stranden heb. zoals je al had kunnen zien op de vorige foto's. We zijn eerst naar Coles Bay geweest. Dat lijkt wel het einde van de wereld zo afgelegen. er wonen normaal gesproken maar 180 mensen. Maar er zijn een paar duizend toeristen. vanwege de prachtige natuur stranden en het onbewoonde schouten eiland. Toen we daar de eerste dag aankwamen hebben we een Taiwanees meisje ontmoet. We zijn die middag met haar een mooie wandeling gaan maken naar wineglass Bay. Dat is echt een strand uit een film. Joy, zo heette de taiwanse, praatte graag maar kon nog niet zo goed engels. We hebben wel gelachen om haar nederlandse uitspraak van woorden die we haar leerden. Op haar beurd leerde ze ons een beetje taiwanees maar we zijn het nu al weer vergeten:P.

We sliepen die avond in een soort vergrootte caravan omdat het backpackers huis vol was. De volgende dag wouden we met een cruise naar het schouten eiland. Aangezien onze beide moeders Schouten heten van hun achternaam moesten we daar wel heen. Maar de wind was te hard en de zee te ruig om boten toe te laten op het open water. Toen dachten we dan maar een fiets huren en door het national park fietsen. Maar er waren er meer die dat dachten en alle fietsen waren al verhuurd. Dus hebben we maar een beetje langs de kust gelopen en van het uitzicht genoten. S'avonds zijn we lekker gaan bbq'en. Daarna gingen we een film kijken op de Tv. 50 first dates altijd lachen. Toen zijn we maar even wezen kijken in de kroeg want het was tenslotte zaterdag avond. Het bleek heel gezellig te zijn en hebben een paar dronken mannen uitgelachen die niet konden poolen:F. Toen kwamen we in contact met twee meisjes. En hebben we daar een tijdje mee gepraat. Toen ik voor de grap vroeg waar de afterparty was. Bleek er een verjaardag was van een meisje waar zij ook heen gingen. Dus wij natuurlijk mee naar dat feestje. Waar de hele kroeg ook gewoon zat:P. Op dat feest hebben we echt gelachen. Want iedereen was al aardig aangeschoten. Dus toen zelfs de barvrouw van de kroeg binnen kwam lagen we helemaal dubbel. Maarja om 2 uur maar weer naar huis gegaan omdat we volgende dag weer om 10 moesten uitchecken en de bus halen naar St. Helens. De busrit naar St. helens was langs de kust en echt mooi. Daar weet frank alleen niks van want hij lag de hele tijd te pitten. In st. helens werden we afgezet bij het YHA(hostel). Dit hostel was eigenlijk gewoon een groot huis met een paar aanpassingen. Maar dat is ook wel lekker. Omdat je dan minder last heb van andere mensen en gewoon rustig s'avonds tv kan kijken wat wij willen. Die avond hebben we eindelijk cricket leren begrijpen en wonder boven wonder het is nog een verdomd leuk spelletje ook. We hebben die avond Australie India zien verslaand met maar 18 runs verschil ergs spannend was het. De eerste dag in st. helens hebben we de helft van de was gedaan. En de volgende dag de tweede helft plus wat op internet foto's uploaden:P. Ook zijn we nog wezen vissen want st helens is het vissersdorp van Tasmanie. Maar geen succes was het. Van st helens zijn we naar Launceston gegaan waar we gister zijn aangekomen. Gister de stad verkennen die nog best groot is. Ze hebben hier een mooi park met daarin een apenheuvel. Waar Apen constant spelen, hebben we een tijdje naar staan kijken. En we hebben wat boodschappen gedaan. Toen we weer in ons nieuwe hostel waren. Heb Frank even op het internet gezocht naar een pokertoernooi. En er bleek er vlak bij te zijn. Dus wij zijn gisteravond weer is lekker wezen pokeren. Frank lag er al snel uit maar ik had wat meer geluk en werd uiteindelijk 6de. Vanmorgen weer vroeg op want we gingen naar een wild life park. Een busje kwam ons om kwart voor 9 halen en bracht ons naar het park. We hebben daar een hoop tasmanian devils en vogels gezien. En natuurlijk koala's, kangeroos en emoes. Het was wel een leuk uitje. Foto's volgen nog.

Het is nu 2 uur smiddags en er is hier in launceston een enorm festival waar we zo heen gaan. Het is het jaarlijkse paardenracen. We horen van iedereen die we spreken dat ze er heen gaan en dat het helemaal geweldig is. Maar dat kunnen we volgende keer vertellen.

Greetz uit Aus van Frenk en Reem

• 27 Februari 2008 - 08:36

Patricia En Floris:

Heeeéé guys,

Wat ziet het er allemaal vet gaaf uit daar, We volgen jullie story's op de voet. Bieries en Poker zijn een rode draad in jullie Australian journey, heb ik in de gaten.

Remo en Frank , jullie stekels zijn weer aardig gegroeid wordt het niet tijd om naar een Australische kapper te gaan. hahahahha

Ruud is een dag wezen mountainbiken
    in Schoorl en knalde tegen een boom aan
    Hoe gek kun je het verzinnen !?!?
    Blessure valt mee hoor.

Greetz vanuit Hoorn

• 27 Februari 2008 - 19:40

Marian En Boris:

Als ik dit lees , word ik wel heel erg jaloers. Want werken is er (nog niet ?)meer bij. Het lijkt ons te gek elke dag te doen waar je zin in hebt. jullie zijn sportief maar tineke en marian hebben vandaag 20 kilomer gewandeld door het waterland.
    de ontsnapping bij prison brake was vet doop ,volgens Boris.