Robinvale - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu Robinvale - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frank en Remo - WaarBenJij.nu

Robinvale

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Remo

23 Maart 2008 | Australië, Sydney

Nou daar zijn we weer met een bericht hoor
jemig ik moet ff nadenken want we de afgelopen 3 weken gedaan hebben haha ik had beter het een en andere op moeten schrijven zodat ik nu niet zo zit na te denken.

maar goed waar waren we gebleven oh jah Hobart.
Na hobart vlogen we weer terug naar melbourne. Ons doel was om hier werk te zoeken we kwamen er al snel achter dat dit niet zou lukken in de grote stad. Toen hebben we maar wat nummers gebeld van advertenties in het hostel en zo kwamen we op het adres van robinvale. En zo snel als het ging pakte we de volgende dag trein naar bendigo en vanuit daar met de bus naar Robinvale.
Daar aangekomen gelijk naar bed want we waren best moe van de reis. De volgende dag werden we gewekt of 1 van ons wou werken want er was nog iemand nodig.
Frank ging maar mee want remo wou nog even lekker uitslapen. Het werk was mooi in de schuur met airco. Frank moest alle dozen met druiven die binnen kwamen vanaf het land opstapelen op palets en klaar maken van export. Ik moest samen werken met 4 ieren. Maar deze ieren maakte er een potje van en lieten de volgende dag een palet met druiven vallen. Zo gezegd de 1 ze dood de ander ze brood. Er kwamen dus nieuwe werkplekken vrij. de volgende dag kwamen Remo, Sjoerd (uit groningen) en Philipp (uit Duitsland) mee werken. Dat was wel heel gezellig en we hebben 3 dagen met elkaar gewerkt. Maar na een paar dagen waren alle druiven geplukt en moesten we op zoek naar ander werk. De volgende dag kreeg Frank een aanbod voor ander werk. Voor dit werk had je rijbewijs nodig. Na overleg met Reem heb ik de baan genomen.
Ik moest met een busje door de wijnvelden heen rijden en dan alle dozen ophalen en achter in me wagentje gooien. Vervolgens terug naar de schuur en uitladen. Ik kreeg betaald per opgehaalde doos. Dus hoe meer er geplukt werd hoe beter dat voor mij was. Daar heb ik 7 dagen gewerkt met James(ierland), Magnus(Zweden) en Phillipp weer. Reem heeft meerdere dingen gedaan. Hij heeft nog 2 dagen in de schuur dozen gestapelt. Hij heeft druiven geplukt en de druiven bomen gesnoeid.

Maar het mooie aan deze 2 weken in Robinvale was dat we sliepen in een hotel waar ongeveer 40 backpackers waren allemaal om te werken. Elke avond dronken we wel paar biertjes en gingen we soms pokeren. We hebben er veel nieuwe vrienden gemaakt uit Engeland, Nederland, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Schotland. Omdat iedereen er aan het werk was overdag bouwde je in de avond echt een band op. Het stadje robinvale was echt een gehucht er was helemaal niks te doen. Dus daarom bleef je ook in het hotel om met de andere spelletje te doen of pokeren of even op de paarden wedden waar Remo erg succesvol in was :)

Het eerste weekend dat we er waren, was er een powerboat race in de rivier. Die avond ging iedereen naar de rivier en daar dronken we wat en er werd veel gelachen.
We hebben ook veel gepokerd daar. De eerste 5 potjes werd steeds gewonnen door Reem of ik. Aan de ene kant was dat wel mooi voor de portomonee, maar er kwamen steeds meer mensen die ons wouden verslaan hahah. maar het ging natuurlijk altijd om de fun.
Collin onze vriend uit noord Ierland had ook ze psp mee met pro evolution soccer. Al snel werden er hele toernooien georganiseerd.

De laatste avond voor ons was de vrijdag voor pasen. We gingen deze avond met ze alle naar een zandbank van de rivier en daar een kampvuur bouwen. Was een erg leuke laatste avond en veel gedronken ook nog :S

We gaan zeker contact met iedereen houden daar. was echt gezellig en we hebben met iedereen zo veel gelachen. Vooral toen Martin (ierland) een psp wou gaan kopen maar terug kwam met FIFA slippers. Deze werden later verbrand in het kampvuur door 2 meiden omdat die slippers gewoon echt te lelijk waren haha.

De volgende dag vroeg op want we moesten met de bus van half 8 naar Adelaide. Sjoerd ging ook met ons mee. Alleen hij gaat nu naar Perth en wij gaan weer naar melbourne via de great ocean road.
maar vooropig weekje Adelaide waar we nu proberen kaartjes te krijgen voor Jack Johnson concert en kaartjes voor Australian Rules Football wedstrijd ;) genoeg te doen dus

laterz

• 23 Maart 2008 - 10:04

Marijk.:

Hee jongens!:D
    Echt goed dat jullie zoveel gewerkt hebben joh!
    Heb je ook wel nodig daar denk..
    Gezellig dat jullie zoveel mensen hebben leren kennen!:D
    Is denk wel leuk met zoveel backpackers!
    En Frenkie, je krullen komen terug!!
    :D:D Hahaha.

Kuskus

• 23 Maart 2008 - 11:23

Jules En Thomas:

Eey mannen,
    Lekker bezig ! Dit is zeker de actievere site..jullie hyves wordt een beetje verwaarloosd haha.Maar nice pics en we zien dat jullie zeker ervan genieten!
    Enjoy it,
    rustig aan

Jules en Thomas

• 23 Maart 2008 - 11:50

Janneke:

Haha.. moet toch elke keer wel weer lachen als ik lees dat jullie iedereen inmaken met poker :p. Als jullie weer in Ned. zijn durft niemand meer tegen jullie te pokeren ;).
    Tof dat jullie het nog steeds zo leuk hebben!!
    Wij missen jullie wel hoor hier!
    Have fun!
    Dikke kus, Jannie

• 24 Maart 2008 - 12:19

Opa En Oma:

eindelijk een reactie van ons. bedankt voor je kaartje ik was blij dat je niet hier was want nu kon ik jou plaats innemen op de wintersport en dat was heel leuk we lezen jullie berichtjes regelmatig en ik lees dat het bij jullie ook een groot feest is mou dat doen jullie goed geniet zo lang het kan groetjes van opa en oma

• 27 Maart 2008 - 17:33

Peter En Mieke:

Hoi jongens, dikke pret hoor, echt leuk hebben jullie het lezen en zien we. Je haar groeit alweer behoorlijk REmo. Tot de volgende keer maar weer. Have more fun. Bye bye. Peter en Mieke.